Радий вітати Вас на своєму блозі!

Гурток "Ляльковий театр"

     
Більше десяти років тому ми з директором нашої школи Миколою Івановичем Левицьким обговорювали проблеми розвитку дитячого творчого потенціалу, формування моральних якостей, позитивного ставлення до життя. Тоді ж було вирішено створити в школі ляльковий театр. Треба сказати , що елементи гри, лялькового сценодійства я вже тоді використовував на своїх уроках образотворчого мистецтва. Тобто, підґрунтя вже було. Ідея зробити для дітей щось незвичне, захопливе була дійсно варта уваги.
         Я став керівником гуртка «Ляльковий театр». Першою виставою була казка «Лисичка, Котик і Півник», яку поставили в рідній школі, а згодом в сільській дошкільній установі «Золотий ключик». Тоді багато дітей потягнулося до нашого театру. Діти дуже раділи успіху, почали вдосконалювати свою майстерність, підшукувати нові теми, персонажів, виготовляли різні декорації. Згодом почали їздити з виставами у сусідні села (Гаврилівку, Лісну Тарновицю, Тисменичани, Назавизів), дитячий будинок «Малютку», де нас радо зустрічали.        Тепер, оглядаючись назад, можна стверджувати, що чимало дітей, які відвідували наш театр, знайшли себе, змогли реалізувати свої здібності. Та й зараз у сучасній школі потрібно створювати умови для загального розвитку учнів, для реалізації їхніх талантів. Саме в шкільному театральному гуртку створюються умови для розкриття внутрішніх якостей особистості та її самореалізації, уміння взаємодіяти в колективі, для розвитку художньої творчості, естетичного смаку, комунікативних здібностей.
         Ось враження випускниці школи, активної учасниці гуртка «Ляльковий театр»: «Під час виступів було дуже приємно бачити веселі обличчя, захоплені погляди, бо ми дарували радість глядачам, хоча нам було дуже далеко до професійних артистів, але нас тішило те, що ми зробили своїм руками, озвучили персонажів вистав. В театрі ми могли розкрити свої здібності».
         Творча діяльність в ляльковому театрі дозволяє реалізувати дитині свої творчі здібності, які не завжди проявляються в навчальній діяльності загальноосвітніх шкіл. Варто відмітити, що дитяча потреба у грі співпадає з ігровою природою акторської майстерності. Працюючи на ігровій площадці, діти набувають таких рис, як впевненість у своїх силах, концентрація, вміння вільно триматися на публіці, думати і діяти в умовах екстремальної ситуації, взаємодія з партнером, самостійність мислення, творча уява. Розвиток цих якостей є актуальним в сучасних умовах і сприяє самореалізації дитини в майбутньому.
         Організація в школі дитячого лялькового театру – це спроба дати дітям відчути радість творчості. При цьому сама структура лялькового театру, синтезуюча різноманітні види мистецтв, дає можливість дітям розкрити в собі дуже різні творчі здібності. Вони можуть бути артистами, художниками, скульпторами, музикантами, танцюристами… Тому ці заняття дуже корисні для учнів.
         Робота над виставою розпочинається із вибору репертуару. Ляльковий театр – це не тільки розвага, він здійснює великий виховний вплив на дітей. Учні молодших класів люблять вистави з простим, зрозумілим і веселим сюжетом, знайомими персонажами і щасливим кінцем. П’єси повинні бути захопливими, вони мають «будити» і розвивати  фантазію дитини, сприяти формуванню позитивних рис характеру. Підібрану, а інколи і складену учнями самостійно п’єсу, ми обговорюємо, визначаємо її мораль, характери персонажів.
         Далі йде розподіл ролей, читання п’єси по ролях, виконання етюдів. Відбувається робота над виразністю мовлення, мислення, емоційного сприйняття та відтворення характерів. А дальше – робота над декораціями, бутафорією, ляльками. Особлива увага звертається на створення виразної ляльки та її костюму.
         Важливим є і музичний супровід п’єс. Музика – невід’ємна частина лялькової вистави, вона підсилює емоційне сприйняття. Діти дуже люблять, коли ляльки співають, танцюють.
         А потім – репетиції, репетиції, репетиції. Спочатку – фрагменти, далі – цілі сцени, генеральна репетиція. Старші учні передають майстерність молодшим. І нарешті – така довгоочікувана прем’єра! І кожного разу, ніби вперше: велике хвилювання до виступу й величезна радість та щастя після вистави. І оплески вдячних глядачів, і усвідомлення дитиною того, що вона створила, досягла, втілила, змогла реалізувати себе.

         Вихованці гуртка «Ляльковий театр», які закінчили школу, а згодом вузи, з приємністю згадують свій театр. Серед них – педагоги, журналісти, юристи, медики. Артистом так ніхто і не став, але творчою особистістю – всі.

Фрагменти роботи гуртка Ви можете переглянути тут: 
https://youtu.be/rNacZPpl7pI








Немає коментарів:

Дописати коментар